مؤسسه نوفن حامي البرز
حامي مالكيت فكري فناوري هاي نوين و مشاور كارآفني استارتاپي

جستجو در علائم تجاري يا برند هاي ثبت شده

به منظور ثبت يك علامت تجاري جديد در ايران ابتدا بايد در علائم ثبت شده پيشين جستجو انجام دهيم تا از عدم ثبت آن توسط افراد ديگر مطمئن شويم. جهت انجام جستجو علائم تجاري ثبت شده، چنانچه عنوان مورد نظر از چند كلمه تشكيل شده باشد، بهتر است هر كلمه را به صورت جداگانه جستجو نماييد. در نظر داشته باشيد چنانچه عبارت مورد نظر شما داراي چند كلمه باشد، اگر هر يك از كلمات قبلا توسط شخص ديگري در همان طبقه و با همان كالا/خدمت ثبت شده باشد، درخواست ثبت علامت شما رد خواهد شد. البته لازم به ذكر است بطور كلي دستورالعمل ثبت علائم تجاري داراي استثنائات فراواني به منظور رد يا پذيرش درخواست ثبت مي باشد.

 

متقاضي ثبت علامت تجاري در ايران براي هر كدام از كالا/خدمات مورد نظر بايد مجوز فعاليت از مراجع ذي صلاح (پروانه كسب، جواز تاسيس، پروانه بهره برداري و مانند آن) را داشته باشد. درج موضوع فعاليت در روزنامه رسمي شركت به عنوان مجوز فعاليت قابل قبول نمي باشد. همچنين جهت درخواست عناوين غير فارسي (شامل تركي آذربايجاني، كردي، لري، انگليسي و ...) نياز است كارت بازرگاني اتاق بازرگاني (كارت عضويت اتاق بازرگاني مورد قبول نميباشد) به نام متقاضي در اظهارنامه درج گردد.

 

تعريف قانون:

الف ـ علامت يعني هر نشان قابل رؤيتي كه بتواند كالاها يا خدمات اشخاص حقيقي يا حقوقي را از هم متمايز سازد.

ب ـ علامت جمعي يعني هر نشان قابل رؤيتي كه باعنوان علامت جمعي در اظهارنامه ثبت معرفي شود و بتواند مبدأ و يا هرگونه خصوصيات ديگر مانند كيفيت كالا ياخدمات اشخاص حقيقي و حقوقي را كه از اين نشان تحت نظارت مالك علامت ثبت شده جمعي استفاده مي‌كنند متمايز سازد.

ج ـ نام تجارتي يعني اسم يا عنواني كه معرف و مشخص‌كننده شخص حقيقي ياحقوقي باشد.

*هر كلمه، حرف، عدد، ترسيمات دستي يا هندسي، عكس، شكل، رنگ يا تركيبي از اينها كه توانايي معرفي يك مجموعه را داشته باشد و باعث تشخيص يك كالا از ساير كالا ها شود علامت تجاري محسوب مي شود و قابل ثبت مي باشد . در برخي از كشورها شعارهاي تبليغاتي نيز به صورت انحصاري قابل ثبت مي باشد

 

علائم غير قابل ثبت در ايران:

1- واژه هاي عام (مانند گوشي براي گوشي تلفن)

2- واژه هاي توصيف كننده (مثلاً شور براي نمك و به همين صورت كلماتي مانند زيبا، گرد، دقيق، برتر، مربوط، نرم، محكم، بهتر و...)
3- واژه هاي گمراه كننده يا فريب دهنده: واژه هايي هستند كه مصرف كننده را نسبت به ماهيت، كيفيت و يا مبدأ ساخت، توليد و عرضه محصول گمراه نمايند (مثلاً روغن ماشين مشتق از مواد نفتي همراه با تصوير چكيده ذرت مردود خواهد كرد كه اين روغن ماشين از منابع گياهي استحصال شده است.) و يا ساعت همراه با تصوير نقشه كشور سوئيس چنانچه ساعت ساخت سوئيس نباشد مردود خواهد بود (اخطار نشان جغرافيايي)

4- واژه ها و علائم خلاف نظم عمومي و موازين شرعي باشد.

5- پرچمها، نشانهاي سلطنتي، علائم رسمي دولتها و نشان كشورها و سازمانهاي بين المللي كه نمونه اي از آنها به دفتر بين المللي سازمان جهاني مالكيت معنوي (WIPO) اعلام شده است.

6- عين يا به طرز گمراه كننده اي شبيه يا ترجمه يك علامت يا نام تجاري كه براي همان كالا يا خدمات مشابه در ايران به ثبت رسيده باشد

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۲۸:۵۳ ] [ نوفن ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی